Faciliteter

Langå Skole er løbende blevet tilbygget og renoveret. Læs om skolens faciliteter og se en oversigt over skolens lokaler her.

Langå Skole blev bygget i 1969 og taget i brug 1970. Der blev lavet en tilbygning i midten af 70’erne.

2005 og 2006 bød på yderligere tilbygninger i form karnapper, der blev hægtet på de østvendte sider af fløjene. Der blev opført tre rum på A-gangen til lærerarbejdspladser. På G-gangen blev der opført tre rum og på F-gangen fem rum til elevgrupperum.

I slutningen af 2005 fik vi nye legeredskaber, da alle de gamle efterhånden var blevet kasseret.

Ved starten af skoleåret 2007/2008 blev en meget fin legeplads til de ældste elever taget i brug.

I løbet af 2010 fik vi skiftet samtlige vinduer, tagrender og radiatorer. Samtidig blev asbestpladerne udenpå bygningerne erstattet af mursten.

I slutningen af 2010 blev der foretaget en gennemgribende renovering af skolens toiletter.

I løbet af 2012 skete der en omfattende ombygning. Naturfagslokalerne blev renoveret og udbygget, der blev bygget nye karnapper på E-, C- og B-fløjen og et stort projektlokale i forlængelse af V-fløjen.